2014. június 14., szombat

Copfos diós kifli




Nem is olyan rég megláttam Illéskrisznél ezt a copfos kifli formázását, majd Gabriella is elkészítette, én meg mindkettőjüknél megcsodáltam. Nagyon tetszett, olyan kis cukik voltak a kiflik, így az első alkalommal, amikor kifliket terveztem sütni, én is így formáztam meg őket. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 1 tojás
- 2,3 dl tej
- 50 dkg liszt
- 2,5 dkg friss élesztő
- csipet só
- 7 dkg cukor
- 1 vanília cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 6 dkg vaj

Hozzávalók a töltelékhez:

- 15 dkg dió
- 5 dkg cukor
- 0,5 dl tej

Lekenni: - 1 tojássára + 1 tk tej

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit, a vaj kivételével, a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztó/kelesztő programot.
Amikor már a tészta összeállt, 2-3 részletben hozzáadjuk a vajat, mindig megvárva, hogy az előzőt beledolgozza a gép.
Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd duplájára kelesztjük.

A diós tölteléknek, a diót elkeverjük a cukrokkal és annyi forró tejet adunk hozzá, hogy jól kenhető legyen, de ne túl híg.

A megkelt tésztát lisztezett munkafelületre borítjuk, óvatosan átgyúrjuk majd 10 egyforma részre osztjuk és cipókat formálunk.

Mindegyik cipót, egyenként kinyújtjuk hosszúkás alakúra (kb. 25 cm), majd az alsó részén 2 helyen bevágjuk.


A tészta felső, egyben maradt részére 1 evőkanálnyi tölteléket teszünk, és a bevágott szárakat befonjuk.


A töltelékes felétől feltekerjük kifli formára, a fonott copfot körbetekerjük a kiflin, úgy hogy a copf vége alul kerüljön.



Az így kapott kifliket sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, 15 percig kelni hagyjuk majd lekenjük a tejjel hígított tojássárgával.
A fonásokra szórunk egy kis darált diót, majd előmelegített, forró sütőben kb. 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük.


4 megjegyzés: