2014. június 19., csütörtök

Zöldleveles borsóleves + Szakácsmustra 4. forduló


Már többször is említettem, hogy az utóbbi időben nagyon megkedveltük a krémleveseket, bármiből is legyen az készítve. Így, amikor Dina, a szakácsmustra legújabb fordulójának háziasszonya, Rachel Allent választotta ki szakácsként, kinek receptjei közül válogathatunk kedvünkre, nem is volt kérdés hogy a már oly rég tervbe vett zöldleveles borsólevest készítem el. Minden hozzávalót megkaptam a piacon, így friss zöldségekből készült, és nagyon-nagyon finom volt. :)
A recept megjelent Rachel Allen "A család kedvencei" című könyvében (T.bálint Kiadó), én viszont Aminál láttam meg előbb, és a nála talált leírás szerint készítettem el.

Hozzávalók:

- 1 l  zöldségalaplé
- 6 újhagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 25 dkg spenót vagy rukkola (vagy ezek keveréke)
- 45 dkg borsó
- só, őrölt bors
- 2 dl tejszín

Elkészítés:

Az újhagymát megpucoljuk, megmossuk és felszeleteljük.

A fokhagymát megpucoljuk és felvágjuk apróra.

Az én esetemben, a spenótot megmostam, a durva szárakat eltávolítottam és durvára aprítottam.

Az alaplevet egy lábasba öntjük és feltesszük a tűzre. Ha már forr, akkor beletesszük a hagymákat, majd sózzuk-borsozzuk. kb. 4-5 percig forraljuk, amíg a hagyma megpuhul.

Ezután hozzáadjuk a borsót és addig főzzük lefödve, magas lángon, amíg felforr, majd a fedőt levesszük.

1 perc múlva hozzáadjuk a durvára aprított spenótot és további 1 percig főzzük, amíg a borsó és a levelek meg puhulnak.

Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a tejszínt és botmixerrel pépesítjük. Ha szükséges még sózzuk-borsozzuk.


2 megjegyzés:

  1. De szép színe lett a levesednek! Borsóból még nem főztem krémlevest, de ez nagyon finom lehet :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez a leves akkora királyság! Imádtuk mi is!

    Fetasajtot tettem bele levesbetétként, nyami :-)

    VálaszTörlés