2014. június 25., szerda

Cseresznyés-túrós rétes



Amikor a vargabélest készítettem, maradt meg pár réteslapom, amit lefagyasztottam, s az elmúlt hétvégén kezem ügyébe kerülve, gondoltam kiengedem és készítek egy finom túrós rétest vele. :) Volt egy kis cseresznyém is, így az is került bele. Nagyon finomra sikeredett, úgy hogy hamarosan újra elkészül, csak akkor meggyel vagy barackkal. ;)

Hozzávalók 2 rúdhoz:

- 8 darab réteslap

- 40 dkg tehéntúró
- 1 dl tejföl
- 2 tojás
- 12 dkg cukor
- 2 cs. vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja

- olaj
- 4 ek búzadara
- kb. 35-40 dkg cseresznye

Elkészítés:

A túrót áttörjük egy villával, majd összekeverjük a tejföllel, tojássárgával, cukrokkal és a citromhéjjal.

A tojásfehérjét habbá verjük, majd óvatosan a túróhoz forgatjuk.

Egy nedves konyharuhára a réteslapokat kiterítjük, majd egyenként megkenjük kevés olajjal és 4 lapot egymásra teszünk. Az utolsó lap tetejét nem kenjük meg olajjal, hanem rászórunk 1 ek búzadarát majd rásimítjuk a túró felét. Tetejét kirakjuk a kimagozott cseresznye felével, újra megszórjuk 1 ek búzadarával, és feltekerjük.

Sütőpapíros tepsire rakjuk, majd a többi réteslappal és is ugyanígy járunk el.
Előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.

Kihűtjük, srégen felszeleteljük, majd porcukorral megszórva tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Épp ma sütöttem én is rétest, szintén kész lapokból. Nálam mákos-meggyes, túrós-meggyes és almás készült :-)

    VálaszTörlés