2014. június 27., péntek

Házi chokito + Blogkóstoló 17. forduló


Eljött az újabb Blogkóstoló forduló, és hogy véletlenül se járjak úgy mint az előző fordulóban, hogy szinte lemaradtam, így hát, amikor Ági, az e forduló háziasszonya, Fromjuci blogját sorsolta ki, nem is várakoztam sokat, még azon hétvégén el is készítettem a kiválasztottat. Egy kicsit azért vacilláltam, hogy mit is készítsek, hisz el volt már mentve Jucitól a vaníliás néró teasütemény, az isler (amit már évek óta megszerettem volna próbálni) és a házi chokito. Végül időhiány miatt, a chokito-ra esett a választás, hisz ezt sütni sem kell és sok időt sem kell vele foglalkozni. Jó döntés volt, mert nagyon-nagyon finom, csak hamar elfogyott. :)

Kedves Juci, köszönjük szépen ezt a finom desszertet, biztos máskor is elkészítem majd! :)

Ági, neked köszönöm a játékot és sok sikert az összefoglaló megírásához! :)

Hozzávalók:

- 1 dl víz
- 1 evőkanál zselatin
- 25 dkg vaj
- 2 cs. vaníliás cukor
- 20 dkg porcukor
- 4 evőkanál kakaópor
- 20 dkg tejpor
- 10 dkg puffasztott rizs
- kandírozott narancshéj (nálam ez elmaradt)

Elkészítés:

Egy tálba elvegyítjük a porcukrot, kakaópor és tejport.

A zselatin feloldjuk a vízbe, majd egy kis lábasba töltjük. A vaníliás cukorral és vajjal együtt addig melegítjük, amíg a vaj elolvad.

A lábast levesszük a lángról és belekeverjük a tejporos keveréket. Ezután beletesszük a puffasztott rizset is, és ha használunk mazsolát vagy kandírozott gyümölcshéjat akkor most kerül bele az is.
Jó sűrű masszát kell kapjunk, ha esetleg hígabb lenne, akkor adunk hozzá még puffasztott rizset.

Egy őzgerinc vagy királytorta formát kibélelünk folpack-al, beleöntjük a masszát és egy vizes kanál hátával elsimítjuk a tetejét.

Dermedésig hűtőben tartjuk, majd szeleteljük. Én este készítettem el, és csak másnap reggel szeleteltem, így tökéletesen megvolt dermedve.

4 megjegyzés:

  1. Hűha ez nagyon finom lehet! Valahogy még eddig nem találkoztam ezzel a finomsággal. Nagyon guszta! Ezt valamikor elkészítem!

    VálaszTörlés
  2. Én nem csak majdnem, de le is maradtam erről a fordulóról. Nagyon finomat választottál! Lidl-ben szoktunk venni hasonlót, Férjem kedvére. Most már elkészíthetem neki:-)

    VálaszTörlés
  3. Asszem' én is blogot kóstolok - nálad! :))) Nagyon jól néz ki, már előre imádom... :)

    VálaszTörlés
  4. Olyan régóta készülök elkészíteni... júj, de jól néz ki nálad. :P

    VálaszTörlés