2014. október 14., kedd

Almás csigamuffin + Blogkóstoló 19. forduló



Újabb blogkóstoló fordulóhoz érkeztünk, ezúttal Fűszermánia Gabi a háziasszony aki Dina blogját sorolta páromul.:) Sokat nézelődtem már eddig is Dinánál, így nem volt ismeretlen a blog, és a választás is viszonylag könnyű volt.
Nagyon dicsérte Szofika almás csigamuffinját, ezért kérdés sem volt, hogy én is elkészítem, hisz a kelt tészta a szívem csücske. Nagyon finom lett, én is csak dicsérő szavakat tudok mondani róla, minden képen ajánlom Nektek is kipróbálásra!
Amitől egy kicsit eltértem, hogy elfelejtettem vásárolni krémsajtot, így lecsöpögtettem 5 dkg tejfölt és azzal kentem meg a tésztát. Szerintem nem rontotta el, így is finom lett. :)

Dina, köszönöm ezt a finom péksüti receptet, nagyon ízlett! :) Szofika, neked köszönet az alapreceptért! :)

Gabi, neked pedig köszönöm a kisorsolt blogot és sok sikert az összefoglaló megírásához! :)

Hozzávalók a tésztához, 24 darab muffinhoz:

- 1 egész tojás + 1 tojássárga
- 2 dl tej
- 50 dkg liszt
- 8 dkg porcukor
- 8 dkg vaj
- 4 dkg friss élesztő

Hozzávalók a töltelékhez:


- 4 darab teniszlabda nagyságú alma
- 1-2 tk citromlé
- 4 csomag vaníliás cukor
- 2 tk fahéj
- 1 tk szerecsendió

+ házi krémsajt 5 dkg tejfölből készítve

Hozzávalók a mázhoz:


- 6 ek porcukor
- almalé

Elkészítés:

Még mielőtt hozzákezdenénk a tészta dagasztásához, a tejfölt borítsuk egy összehajtott gézbe, majd csomózzuk össze, és egy fakanál nyelére akasztva egy mélyebb lábasra tesszük. Konyhapulton hagyjuk csepegni felhasználásig, ez kb. 2 óra lesz.

A tészta hozzávalóit, a vaj kivételével, a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztó programot. Amikor már a tészta összeállt, több részletben hozzáadjuk az olvasztott és kihűtött vajat, mindig megvárva, hogy az előzőt beledolgozza a gép. Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd hagyjuk, hogy duplájára keljen a tészta.

Közbe előkészítjük a tölteléknek valókat. Az almát megmossuk, meghámozzuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Rácsorgatjuk a citromlevet és állni hagyjuk.
A fahéjat, szerecsendiót és cukrot elkeverjük. Ezeket ízlés szerint lehet variálni, több fűszer vagy cukor is kerülhet bele.

A megkelt tésztát óvatosan átgyúrjuk, majd két egyenlő részre osztjuk. Nekem nem volt szükségem alálisztezni, nem ragadt a tésztám, de ha ragadna akkor vagy enyhén lisztezzük meg a munkafelületet, vagy olajos felületen dolgozzunk.

A tésztadarabokat, egyenként kb. 20x25 cm-es téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a krémsajt felével, erre eloszlatjuk a lereszelt és jól kinyomkodott alma felét, majd ezt megszórjuk a cukros keverék felével. (Az alma levet ne öntsük el, majd szükségünk lesz rá a máznál.)

Hosszabb oldalától kezdve szorosan feltekerjük, mint a bejglit és egy éles késsel 12 darabra vágjuk.

A csigákat kiolajozott muffinformába, vagy papírkapszlikkal bélelt muffinformába (idelálisabb a szilikonos muffinkapszli) rakosgatjuk, és 15 percet pihentetjük.


Ugyanígy járunk el a másik tésztadarabbal is.

Az előmelegített sütő aljába egy lábasba vizet tesszünk, majd 160 fokon a csigákat kb. 25-30 perc alatt aranybarnára sütjük.

A mázhoz a porcukrot elkeverjük annyi almalével, hogy egy nehezen folyós, sűrű mázat kapjunk. Zacskóba töltjük, levágjuk a zacskó végét, majd a még forró csigák tetejére csurgatjuk.

3 megjegyzés:

  1. Hű de jól választottál, ez engem is megfogott! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek a muffinjaid és biztosan finomak is! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  3. Szépségesek lettek, nagyon ügyi vagy. :) Hű, de bekapnék most egyet! :D

    VálaszTörlés