2014. október 16., csütörtök

Gyömbéres-zabpelyhes keksz + Szakácsmustra 6. forduló




A szakácsmustra ezen fordulójának Süni a soros háziasszonya és Hugh Fearnley-Whittingstall a szakács, akitől választhatunk és elkészíthetünk egy vagy több receptet. Én a gyömbéres zabpelyhes kekszét néztem ki, hisz nagy zabpehely kedvelő vagyok, és ugyebár mindig jó ha van valami a kekszes dobozba. ;) Amiben eltértem az eredeti recepttől, hogy én a kekszbe nem tettem kandírozott gyömbért, helyette pedig frissen reszelt gyömbér került bele. Hugh 7,5 cm-es átmérőjű kiszúróval szaggatta ki a kekszeket, én pedig 6,5 cm-es átmérőjűvel és így 37 darab kekszem lett. Valamint én csak a fél adag kekszet mártogattam csokiba, nekem mintha jobban ízlett volna csoki nélkül.
A keksz önmagában nagyon finom, jó ropogós, ahogy én szeretem és még napok elteltével sem puhul meg. Állíthatom, hogy számomra ez egy tökéletes recept. :)

Hozzávalók:

- 12,5 dkg liszt
- 12,5 dkg közepes szemű zabpehely
- 7,5 dkg barna cukor
- 1/2 tk őrölt gyömbér
- 2 tk frissen reszelt gyömbér
- csipet só
- 1 tk sütőpor
- 12,5 dkg vaj
- kb. 30 ml tej

+ kb. 10 dkg étcsokoládé + 1 tk olaj

Elkészítés:


A lisztet a többi száraz hozzávalóval egy nagyobb tálba szórjuk és elkeverjük. A kockára vágott vajat elmorzsoljuk benne, majd a reszelt gyömbért is hozzáadva, összegyúrjuk annyi tejjel, hogy összeálljon a tészta.
A kész masszát folpackba csomagoljuk és 30 percet hűtőbe tesszük pihenni.

Ezután 2 részre osztjuk, majd lisztezett felületen egyenként kinyújtjuk kb. 3 mm vastagságúra és tetszőleges formákkal kiszaggatjuk. A leeső részeket összegyúrjuk, újra kinyújtjuk és kiszaggatjuk addig, amíg a tésztánk el nem fogy.

A kiszúrt kekszeket sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, és 180 fokon kb. 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük. Ha már a széle kezd barnulni, akkor kivehetjük a sütőből.

A tepsibe hagyjuk hűlni 5 percet, majd rácsra téve teljesen kihűtjük.

A csokoládét az olajjal gőz fölött felolvasztjuk, majd a kihűlt kekszek egyik felét belemártjuk és sütőpapírra tesszük száradni.

 Légmentesen záródó dobozba tároljuk.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a keksz és biztos különleges íze lehet a gyömbértől :)

    VálaszTörlés
  2. Amiben zabpely és gyömbér is van, az csak jó lehet :D

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem, nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés
  4. Az egyik kedvenc kekszreceptem! Nagyon finom!

    VálaszTörlés