2014. október 12., vasárnap

Mákos kifli




A napokba a kolléganőmtől kaptam házi mákot, és mivel már régóta kívánom a mákos kiflit, így nem volt kérdés hogy ezek a gyorsan elkészíthteő kiflik lesznek a nyerők. Nagyon finom mákos süti, amit az is bizonyít, hogy még a férjem is megevett egy jó pár darabot belőle, aki egyáltalán nincs oda a mákért. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 30 dkg liszt
- 0,5 dl natúr joghurt
- 12,5 dkg vaj
- 1 csapott tk. sütőpor
- csipet só
- 2 cs. vaníliás cukor

Hozzávalók a töltelékhez:

- 18 dkg darált mák
- kb. 0,5 dl forró tej
- 2-3 ek cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1/2 citrom reszelt héja

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit, a lisztet, sütőport, sót és a vaníliás cukrot, egy nagyobb tálba szórjuk és a vajjal összemorzsoljuk. Hozzáadunk annyi joghurtot, hogy összeálljon a tészta, gombóccá formáljuk és 10 percet pihentetjük.

Ez idő alatt elkészítjük a tölteléket, amihez a hozzávalókat kenhető masszává keverjük. Ha túl sűrűnek véljük a tölteléket, akkor adjunk hozzá még egy kevés tejet, ha pedig túl híg akkor adjunk hozzá még mákot.

A tésztát két egyenlő részre osztjuk, majd egyenként kb. 2-3 mm vastagságú kör alakra nyújtjuk, és 8 cikkre vágjuk. Mindegyik cikkre kb. egy kanálnyi tölteléket kenünk, majd a szélesebb felétől szorosan feltekerjük.


A kifliket sütőpapíros tepsire rakosgatjuk és előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük.
Még melegen megszórjuk porcukorral.


13 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki! :) Biztos finom!

    VálaszTörlés
  2. Jól hangzik :) Én élesztős tésztából szoktam sütni diósat és mákosat.. Nem kell keleszteni. Viszem a receptedet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is élesztős tésztával készítettem eddig, csak most elfogyott az élesztőm, így került bele egy kevés sütőpor. Egy kicsit más az állaga, de nagyon finom. :)
      Vigyed csak nyugodtan a receptet, majd egészségetekre! :)

      Törlés
  3. Helyes kiflik, jó sok mákkal. Bár ritkán sütök mákosat, mert a család nem rajong érte, de én szívesen megenném:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha már készül, akkor csakis jó sok mákkal. :D Nálunk is csak én szeretem, ezért készül olyan ritkán mákos édesség, de remélem idővel a férj is megkedveli.;)

      Törlés
  4. Most én is megkívántam a mákos kiflit! Kaphatok egy darabkát? :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néznek ki! Élesztőset is szeretem de talán ezt a fajtát még inkább, ha maradt kérnék én is !:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! :) Sajnos ebből az adagból már nincs, de újra elkészítem és akkor majd küldök neked is. ;)

      Törlés
  6. Hát ez nagyon szuper recept! Nekem is van friss házi mákom otthon :-)

    VálaszTörlés
  7. Megsütöttem - zajos, egyöntetű sikert aratott, köszönöm a szuper recipét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészítetted és különösen, hogy ilyen nagy sikere volt! :)

      Törlés