2015. február 18., szerda

Kukoricás csirkemell + Szakácsmustra 8. forduló



Ezzel a kukoricás csirkemellel egy másik bloggerek közti (de nem csak) játékra, a Szakácsmustrára szeretnék jelentkezni. A házigazda Csaba, az Őrülten jó ételek blog írója, aki Frank Júliát jelölte ki nekünk. Sajnos nekem nincs egy szakácskönyvem sem tőle, és az interneten sem lehet találni recepteket, mint más híresebb szakácsoktól. Le is mondtam hogy készítek valamit erre a fordulóra, de aztán Csaba meghosszabbította a receptek beküldési határidejét, és gondoltam még egy utolsó kutakodás erejéig segítségemül hívom Gugli barátomat. ;) Ezúttal sikerrel jártam, mert rátaláltam az ingyen letölthető Vendégségben (Házi vendégvárás - vendéglátás) című könyvre, így nagy volt a boldogság. :) Gyorsan átlapoztam, és végül erre az egyszerűen elkészíthető kukoricás csirkemellre esett a választásom. Nagyon finom volt, nem bántam meg, hogy ezt az ételt választottam. Júlia a sült burgonyát ajánlja köretként, vagy az apró, rántott gombafejeket, de mi most párolt rizzsel tálaltuk. :)

Hozzávalók:


- 60 dkg csirkemell
- 1 fej vöröshagyma
- 5 dkg vaj
- 1 konzerv kukorica
- 2 dl főzőtejszín
- só, fehér bors
- 3 gerezd fokhagyma
- 1 csokor petrezselyemzöld

Elkészítés:

A kukoricát szűrőbe tesszük és lecsepegtessük, a levét felfogjuk.

A csirkemellet megmossuk és leitatjuk, majd kisebb kockákra vágjuk.

A felhevített vajon megfonnyasztjuk az apróra vágott hagymát. Rárakjuk a kockára vágott csirkemellet, sózzuk, majd aláöntjük a kukoricalevet és a tejszínt. Borsozzuk, majd hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és fedő alatt puhára pároljuk. Végül hozzáadjuk a kukoricát és az apróra vágott petrezselymezöldet, és összeforraljuk.

Forrón tálaljuk.

1 megjegyzés: