2011. október 5., szerda

Tárkonyos krumplileves baconos csavarttal



Már elég rég mondogatta a férjem, hogy kívánja a tárkonyos krumpli levest, csak én próbáltam mind huzni az időt, mert nem nagy kedvencem ez a leves. Amikor megcsináltam a magos csavartokat, jött az ötlet, hogy talán még én is szeretném ha a levest füstölt hús nélkük főzném, és melléje készítenék füstölt baconos csavartokat. Nagyon finom lett, ezután mindig így készítem! :)

Hozzávalók a leveshez:
- 1 kg krumpli
- 1 fej sárga hagyma
- 2,5 l viz
- tárkony
- só, piros paprika
- 1 tojás sárgája
- 5-6 ek tejföl

Elkészítés:

A hagymát megpucoljuk, megmossuk és fevágjuk apróra. Az lábasba, amelybe a leves lesz főzve, egy kis olajat töltünk majd beleteszük a hagymát és megpároljuk. Ha már jó üveges a hagyma, megszórjuk piros paprikával, majd feltöltjük vízzel. Adunk hozzá egy kis (1 tk) apróra vágott tárkonyt és kis sót.
A krumplit megpucoljuk, megmossuk és felvágjuk kockára. Én most nagy lyukú reszelőn lereszeltem és nem kockákra vágtam a krumplikat. Amikor fő a víz, hozzáadjuk a lereszelt krumplit és födő alatt kb. 15 perc alatt megfőzzük.
Amikor már készre főtt a krumpli, 1 tojás sárgát összekavarunk a tejföllel, és ezzel sűrűsítjük be. A levest levesszük a tűzről, majd egy pár kanállal teszünk a tojásos tejfölbe a forró levesből, majd lassan és állandó kevergetés mellett visszacsurgatjuk a levesbe.
Visszatesszük a tűzre, teszünk még bele apróra vágott tárkonyt és ha szükséges sóval ízesítjük.
Ha sóval eltett tárkonyt használunk, vigyázzunk nehogy elsózzuk a levest!

Hozzávalók a baconos csavarthoz:
- 40 dkg kenyérliszt
- 1 evőkanál cukor
- 2,5 dkg élesztő
- 2 teáskanál só
- 2 evőkanál olívaolaj
- 0,5 dl langyos tej
- 2 dl meleg víz
- füstölt bacon szelet
Lekenéshez:
- 1 tojás
- pici só

Elkészítés:


A lisztet a dolgozófelületre tesszük, közepébe egy kis lyukat alakítunk ki, beleteszük a cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt, majd rátöltjük a langyos tejet. Várunk amig felfut, ez kb. 15 perc.
A többi hozzávalóval jól kidagasztjuk, konyharuhával letakarjuk és 1 órán át meleg helyen kelesztjük.
Ezután lisztezett felületen átgyúrjuk, majd két kis cipót formálunk. A cipókat kb. 24x15 cm téglalapokká nyújtjuk ki és 6 csíkra vágjuk.
A csíkokra 1-1 szelet bacont teszünk, megcsavarjuk és sütőpapíros/alufóliás lemezre rakosgatjuk majd újabb 1 órán át kelesztjük.











                                                                                                                               Ezután a csavarokat megkenjük a sós tojással és előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.

Jó étvágyat! :)

9 megjegyzés:

  1. Ez isteni lehetett így együtt:) Szívesen ettem volna nálatok.

    VálaszTörlés
  2. Én is, én is, azok a csavartak nagyon jól néznek ki.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük a tárkonyos leveseket, de ezt nem ismertem. Vittem!!!! Köszi szépen... :)

    VálaszTörlés
  4. Finom párosítás! Egy adaggal ennék én is! A burgonyalevest szeretem, a csavart pedig tökéletes lenne hozzá!

    VálaszTörlés
  5. A levest én is gyakran készítem, de csak füstölt hússal. Ezek a baconos tekercsek nagyon tetszenek, én is megkostolnám.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó ötlet így párosítani! Gondolom Apa sem panaszkodott. :)))

    VálaszTörlés
  7. Ilyen tárkonyos levest még nem ettem, de a baconos csavartak nélkül is megkóstolnám aztán meg persze együtt a kettőt :))

    VálaszTörlés
  8. @Trollanyu, az is volt! Szívesen fogadtunk volna ebédre :)

    @Kati, Téged is :)

    @Kreatív Konyha, remélem fog ízleni! :)

    @Krisz, köszi szépen! Valóban finom párosítás. :)

    @Juci, mi is füstölt hússal szoktuk készíteni, csak mivel most hús nem volt benne, ezért süttem a baconos csavartot. :)

    @Petra, oh nem volt egy panasz szó sem, csak dicsérte milyen finom! :)

    @Panna, szerintem próbáld meg, nem fogsz csalódni. :)

    VálaszTörlés
  9. Hát, hamarosan nálunk is lesz. Ez a csavartság hozzá kitűnő 5let!

    VálaszTörlés