2013. október 25., péntek

Paradicsomos húsgombóc főtt krumplival


Valami paradicsomos szószos ételt kívántam, finom házi paradicsomléből készítve. Spagettire gondoltam, de a férjem nem nagyon díjazta. Volt még egy kis darált húsunk, aztán jött az ötlet, hogy akkor legyen paradicsomos húsgombóc főtt krumplival. :) Ez már a férjemnek is tetszett, így elkészítettük. Finom lett, és jó kiadós is.

Hozzávalók a gombóchoz:

- 25 dkg darált sertéshús
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 tojás
- 5 dkg rizs (főtlen)
- 2 ek zsemlemorzsa
- 1 közepes nagyságú vöröshagyma
- só, bors, pirospaprika
- bazsalikom

Hozzávalók a paradicsommártáshoz:

- 1 ek liszt
- 1 ek olaj
- 1 l házi paradicsomlé
- 2 gerezd fokhagyma
- pár szál zellerzöld
- só, bors
- cukor, ha savanyú a paradicsomlé

Elkészítés:

A gombóchoz a hagymát apróra vágjuk és az olajon megfonnyasztjuk, elzárjuk a tüzet alatta és félretesszük.
A húshoz hozzáadjuk a tojást, a megmosott rizset, a langyosra hűlt hagymát, az átnyomott fokhagymát és izesítjük a fűszerekkel. Alaposan összedolgozzuk és félretesszük amíg előkészítjük a paradicsommártást.

Egy nagyobb edényben elkészítjük a rántást, amihez az olajat felhevítjük, hozzáadjuk a lisztet és pár percig folytonos kavargatás mellett megpiritjuk. Beleöntjük a paradicsomlevet, hozzáadjuk az átnyomott fokhagymát, zeller-zöldet (nem aprítottam fel) és izesítjük sóval, borssal, ha szükséges akkor egy kevés cukrot is teszünk bele. Az egészet összeforraljuk.

A húsmasszáből diónyi gombócokat formálunk, és mivel a mártás még túl hignak bizonyult, minden gombócot meghempergettem egy kevés lisztbe, majd belerakosgattam a mártásba. Takaréklángon, lefödve, puhára főzzük. Közbe bele-bele kavarunk.

Főtt krumplival tálaltuk, amihez a krumplit héjában megfőzzük, egy kicsit kihűtjük, majd meghámozzuk és kockákra vágjuk. Egy vöröshagymát apróra vágunk és kevés olajon megfonnyasztjuk. Megszórjuk pirospaprikával majd a krumplikockákat beleforgatjuk és izlés szerint sózzuk.

3 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon fincsi lehet! Meg is kívántam:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, gyakran készítem én is, mert a család imádja:) A gyerekeim spagettival, a párom meg pont krumplival:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés