2013. november 15., péntek

Diós holdak


A SAD összefoglalóját olvasva bukkantam rá erre a nagyon gyorsan elkészíthető sütire, ami akár az Ünnepi asztalra is kerülhet. Csigabige nagymamája receptje alapján készült, és mint mindig, most is bebizonyosodott, hogy milyen finomak a Nagyi sütik. :)
Csigabige, köszönet a receptért! :)

Hozzávalók kb. 78 darabhoz:

- 24 dkg liszt
- 10 dkg darált dió
- 3 dkg porcukor
- csipet só
- 1/2 cs. sütőpor
- 18 dkg vaj (Vagy margarin)

Hozzávalók a hempergetéshez:


- 1 cs vaníliás cukor
- 3-4 ek cukor

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat dolgozófelületre szórjuk (vagy egy tálba), majd a vajjal együtt összedolgozzuk. Hamar összeáll a tészta és nagyon könnyű dolgozni vele.

Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk kb. 3-4 mm vastagra és holdakat szaggatunk belőle.
Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, majd előmelegített sütőben világos barnára sütjük. Figyeljük, mert hamar kész lesznek, kb. 8-10 perc elég.

A porcukrot elkeverjük a vaníliacukorral (én a kristálycukrot a vaníliacukorral együtt daráltam le), majd a sütőből kivett, még meleg holdakat beleforgatjuk.


5 megjegyzés:

  1. Ezt a sütit én is lementettem . Még várat magára hogy kipróbáljam bár van ehhez hasonló receptem. Most nincs dióm de ha lesz biztos kipróbálom, nagyon guszta lett és biztos finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek! Ugye milyen gyorsan eltud "tűnni"? :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, nekem is majdenem ugyanilyen a receptem, isteni finom:) Szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
  4. Szépek! Szeretjük az ilyen sütikéket, hamar fogynak nálunk:-)

    VálaszTörlés
  5. Jaj de helyesek, nagyon finomak is lehetnek! :)

    VálaszTörlés