2014. július 18., péntek

Zöldséges rakottas



Kitűnő vacsora, vagy akár ebéd is, ha nincs sok időnk a főzésre.
Párolt zöldség volt a terv, csirkehússal, de aztán időközben meggondoltam magam, és "csak" ez a finom és színes egytálétel készült. :)

Hozzávalók:

- 40 dkg krumpli
- 45 dkg mexikói zöldségkeverék (sárgarépa, csemegekukorica, zöldborsó, zöldbab, piros paradicsompaprika)
- 2 dl görög joghurt
- 3 tojás
- 6 dkg lereszelt sajt
- só, bors
- szerecsendió
- 2 ek apróra vágott petrezselyemzöld
- 1 ek vaj

Elkészítés:

A krumplit meghámozzuk és megmossuk, majd ujjnyi vastag karikára vágjuk. Enyhén sós vízbe kb. 3 percig előfőzzük, majd leszűrjük. Tálba tesszük, sózzuk, illetve borsozzuk.

Egy tűzálló tálat kikenünk kevés vajjal majd a krumpliszeletekkel kirakjuk az alját. Egyenletesen elosztjuk rajta a zöldségkeveréket.

Egy tálba enyhén felverjük a tojást, majd a joghurttal egyneművé keverjük. Ízesítjük sóval, borssal és szerecsendióval, majd a reszelt sajtot és petrezselyemzöldet is belekavarjuk.
Ráöntjük a zöldségekre, majd az edényt megrázogatjuk, hogy mindenhova kerüljön a tojásos masszából.

Alufóliával letakarjuk, majd előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük, majd a fóliát levéve addig hagyjuk a sütőben amíg a teteje megpirul egy kicsit.


12 megjegyzés:

  1. Ó, de szép lett! Ehhez már egyáltalán nem hiányzik a hús, így is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Én is pont ezt szerettem volna írni, mint Katalin, hogy milyen szép színes, mesés már látványnak is, nem hogy befalatozni... :)

    VálaszTörlés
  3. Látványnak is szép, hát még megenni:-) Ezt én sem hagyhatom ki!
    Azon mosolyogtam, hogy menet közben meggondoltad magad... magamra ismertem:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki! Szeretem az ilyen ételeket! Ki kell próbálnom! :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű színes, ordít róla az egészség, és ezután csak finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  6. Jaj, de gyönyörűséges!!! Szuper ötlet :-)

    VálaszTörlés
  7. NAGYON GUSZTA HOLNAP ÉN IS KIPRÓBÁLOM.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves István, örülök hogy elnyerte tetszésed ez a zöldséges egytálétel. :) Remélem ízleni fog. Sok sikert hozzá! :)

      Törlés
  8. holnap megcsinálom mert guszta kinézetre is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a bizalmat! :)
      Remélem ízlett ez a finom egytálétel!

      Törlés
  9. Nagyon guszta! És nem is olyan drága, fagyasztott zacskós zöldség mindig van egy háztartásban és már kész is a vacsora. Kösz a tippet, hasonlót szívesen veszek!

    VálaszTörlés