2020. május 13., szerda

Tavaszi saláta citromos-kapros öntettel


Most, hogy már a piacon is megjelent a sok friss tavaszi zöldség, használjuk ki, és fogyasszuk minél gyakrabban. Mutatok is egy egyszerű és egészséges vacsora ötletet, de akár sült húsok kísérőjeként is tökéletes választás lehet ez a tavaszi saláta citromos-kapros öntettel. Nem is mondanám receptnek, inkább csak tényleg egy ötlet, hisz mindenki kedve szerint tehet egyik vagy másik zöldségből többet/kevesebbet. Gazdagíthatjuk csemege kukoricával, babbal vagy olívabogyóval, akár sajt/feta kockákkal is, sőt keményre főtt tojást is adhatunk hozzá.
Alább leírom, hogy nálunk miből és hogyan készült. Azt hiszem ennél egyszerűbb és egészségesebb vacsora nem is létezik. Tele vitaminnal, alig van kalória benne és 5 perc alatt elkészül.

Hozzávalók:

- 1 fejes saláta
- 3 db. uborka
- 1 csokor retek (5 darab)
- 1 csokor (új)zöldhagyma (5 darab)

Hozzávalók az öntethez:

- 1 csokor friss kapor
- 1 citrom frissen facsart leve
- kb. 0,2-0,3 dl olívaolaj
- só ízlés szerint

Elkészítés:

A salátát megmossuk és kisebb darabokra vágjuk/tépjük.

A hagymát megpucoljuk és megmossuk, majd karikákra vágjuk.

A retek héját én nem hámoztam meg, csak jól megmostam, és karikákra vágtam.

Az uborkát viszont megpucoltam a héjától, majd mostam és ugyancsak felvágtam karikákra.

Egy nagyobb salátatálba tesszük és jól összekeverjük.

A kaprot megmossuk és apróra vágjuk, majd a többi öntethez valóval jól elkavarjuk.

Az öntetet rálocsoljuk a salátára és jól összeforgatjuk, hogy mindenhova jusson belőle.

Egészségünkre! :)

2 megjegyzés: