2020. június 2., kedd

Egyszerű sült túrótorta



A férjem egy nagyon túrós édességet kívánt, így hát teljesítettem a kívánságát, és egy egyszerű sült túrótortát készítettem neki. Van már egy hasonló, alj nélküli túrós pite recept a blogon, de most mézzel édesítettem, módosítottam az arányokon és gyümölcs nélkül készült. Bármelyiket is készítenétek el, nem fogtok csalódni, főleg, ha ti is kedvelitek a túrós süteményeket. :)

Hozzávalók:

- 50 dkg tehéntúró
- 2,5 dl tejföl
- 3 tojás
- 4 dkg zabpehelyliszt
- 1 kezeletlen citrom reszelt héja
- 2 ek frissen facsart citromlé
- 1 csipet só
- 2 ek méz, vagy ízlés szerint

Elkészítés:

A zabpehelyliszt kivételével, egy magas falú edénybe mérjük a hozzávalókat és botmixerrel egyneművé dolgozzuk. Hozzáadjuk a zabpehelylisztet is és kézi habverővel simára keverjük.

Egy 26 cm-es pite formát vékonyan kiolajozunk és megszórjuk zabpehelyliszttel, majd belesimítjuk a túrós masszát.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt készre sütjük.
(A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat. Végezzünk tűpróbát.)

Akkor jó, ha a teteje szép aranybarna lett és már szilárd. Ha sütés közben a teteje túl pirulna, de a süti még nincs meg, akkor takarjuk le alufóliával.

A sütőből kivéve a formába hagyjuk kihűlni, majd szeleteljük.

Tipp: Tetejét megszórhatjuk porított eritrittel vagy porcukorral, és egy pikánsabb lekvárt vagy gyümölcsszószt is kínálhatunk mellé.


7 megjegyzés:

  1. Ez tutira finom! Már hasonlót én is csináltam többször gyümölccsel és anélkül is. Csodásan néz ki a Tiéd is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Ahogy Te is írod, bárhogyan is legyen készítve, finom. :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett ez a csupa túró torta 😊 mi sajnos még nem ettünk ilyet 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biza finom volt. :) Akkor itt az ideje elkészíteni, hogy ti is megkóstolhassátok. :)

      Törlés