2020. június 12., péntek

Könnyű tavaszi zöldségleves


Ez a könnyed zöldségleves egy példa arra, hogy mindenki számára elérhető hozzávalókból milyen egészséges és finom levest lehet főzni. Nem bonyolítottam túl, nem használtam semmi különleges hozzávalót vagy fűszert, még rántást vagy habarást sem tettem bele. Szerettem volna ha csak a friss zöldségek íze érvényesül, és sikerült. A recept csak irányadó, a zöldségek mennyiségét kedvünk szerint variálhatjuk.

Hozzávalók:

- 30 dkg friss sárgarépa
- 10 dkg friss petrezselyemgyökér
- 1 kisebb karfiol (50 dkg tisztán mérve)
- 15 dkg zsenge zöldborsó (fagyasztott is jó)
- 1 vöröshagyma
- só, (bors) ízlés szerint
- 2 l víz
- 2 ek apróra vágott petrezselyemzöld

Elkészítés:

A sárgarépát és petrezselyemgyökeret megpucoljuk, majd felkarikázzuk egyforma vastagságúra. 

A karfiolt rózsáira szedjük és alaposan megmossuk.

A hagymát megpucoljuk és félbe vágjuk.

A vizet lábasba öntjük és felmelegítjük. Amikor már kezd gyöngyözni a víz, beletesszük a felvágott répákat és hagymát, sózzuk, majd 5 percig főzzük.
Ezután a rózsáira szedett karfiolt is beletesszük, majd közepes lángon, fedő alatt kb. 15 percig főzzük. Ha már roppanósra puhultak a zöldségek, a borsót is hozzáadjuk, főzzük még pár percig, majd megszórjuk petrezselyemzölddel.
Lehúzzuk a tűzről, megkóstoljuk és ha szükségét érezzük utánaízesítünk sóval, borssal.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, mi is szeretjük ezeket a könnyed zöldséges leveseket 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legfinomabbak, főleg ha jó az alapanyag. :)

      Törlés
  2. De szeretem én is ezt a levest guszta! Én sem szoktam semmi rántást vagy habarást zöldséglevesre tenni, bár én van mikor nokedlit vagy kockatésztát teszek bele:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is szoktam gazdagítani nokedlivel, úgy is nagyon finom. :)

      Törlés