2013. szeptember 20., péntek

Csirkemell vadasan


Nagyon szeretem a vadas mártást, de csak akkor ettem,  ha Édesapám készítette marhanyelvvel. Én nem mertem neki merészkedni marhanyelvet készíteni, ezért csirkemellből készült. Annyira finomra sikeredett, hogy a férjem már "megrendelte" a következő adagot. :)

Hozzávalók:

- 50-60 dkg csirkemell filé
- 1 közepes hagyma
- 3 sárgarépa
- 2 petrezselyemgyökér
- 1 kisebb zeller
- 3 babérlevél
- 1 ek mustár
- só, bors
- 2 dl tejszín
- kb. 2,5-3 dl húsalaplé (Vagy víz + 1/2 leveskocka)

Elkészítés:

Megpucoljuk, megmossuk és felkarikázzuk a sárgarépát és petrezselyemgyökeret, a zellert pedig kisebb kockára vágjuk.

A hagymát megpucoljuk, apró kockára vágjuk és 1-2 ek olajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a többi zöldséget is, majd 1-2 percig együtt pirítjuk. Felöntjük annyi húsalaplével, hogy épp csak ellepje a zöldségeket. Ízesítjük sóval, borssal, beledobjuk a babérleveleket és puhára pároljuk a répaféléket.

A csirkemellfiléket hosszúkás csíkokra vágjuk, de akár szeletekben is hagyhatjuk. Enyhén sózzuk, borsozzuk majd kevés olajon süssük át a szeletek mindkét oldalát.

A megfőtt zöldségekből kivesszük a babérlapit és összeturmixoljuk.

Visszatesszük a tűzre, beletesszük a mustárt (ízlés szerint lehet többet vagy kevesebbet tenni bele), esetleg egy kevés cukrot ha szükséges. (én nem tettem bele cukrot, de ha a sárgarépa nem elég édes, akkor lehet.) Forrásig főzzük.

A tejszínhez pár kanállal merünk a mártásból, összekavarjuk, majd állandó keverés mellett visszacsurgatjuk a mártásba.

A megsült csirkemell filéket beletesszük a mártásba és pár perc alatt összeforraljuk (4-5 perc).

Ha szükséges még utánaízesítünk.

Mi most főtt tésztával tálaltuk, de lehet zsemlegombóccal vagy krumpligombóccal is.


17 megjegyzés:

  1. Régebben nem szerettem a vadast, aztán egyszer én is elkészítettem, az finom volt, de azóta sem főztem. Csirkével készíteni nagyon jó ötlet, a családnak ízlene. Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
  2. Bármikor jöhet! A vadas a kedven ételem. Mindegy milyen hússal, de még gombával is ettem... Guszta!!!

    VálaszTörlés
  3. Finom lehet, jó ötletet adtál, köszi:-)

    VálaszTörlés
  4. Én most készítettem el,másodszorra ezzel a receptel. Nagyon jo a recept,és finom is lett 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves kitti, örülök hogy elkészítetted és ilyen nagy sikere volt. :) Köszönöm a visszajelzést! Kellemws hétvégét! :)

      Törlés
  5. Elképesztően finom lett ma készítettem el, mindenkinek nagyon ízlik. Köszi szépen a receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök. Egészségetekre! :) Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  6. Nagyon köszönöm a receptet! Fantasztikusan finom lett! Én kölest főztem hozzá köretnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marina, nagyon szívesen! Örülök, hogy ízlett nektek is! Jó ötlet a köles köretnek. :)

      Törlés
  7. Én mindig így csináltattam,és imádjuk..

    VálaszTörlés
  8. Én hosszú évek óta így készítem,imádja a család,és én is 😊

    VálaszTörlés
  9. Húú.. Ezer éve ettem ilyet utoljára, itthon még sosem csináltam..a mai napig! Isteni lett, nagyon klassz a recept, pont olyan az íze, amilyennek lennie kell!! 😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ilyen jól sikerült első próbálkozásra! :) Egészségetekre!

      Törlés
  10. Nagyon gesztusok, ma kèszîtem🥰 köszönöm😁

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a bizalmat! Remélem ízlett nektek is! :)

      Törlés
  11. Én is el készitettem nagyon ízlett a családomnak többek között nekem is. Nagyon klassz a recept pont olyan az

    íze amilyennek lennie kell.Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök, egészségetekre! :)
      Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés