2013. szeptember 30., hétfő

Morzsás sós karamelles blondie



Nem tudom, hogy fordult-e elő már veletek, hogy a blogokon nézelődve megláttok valamit ami nagyon megtetszik, és amíg el nem készítitek csak arra a bizonyos sütire/ételre gondoltok, sőt még róla is álmodtok? :D Na, én így jártam Trollanyu karamelles blondie-ával. Amikor először megláttam, percekig csak a képeket nézegettem és képzelgettem, hogy milyen finom is lehet. :) Sajnos akkor már megvolt sütve az a hétvégi süti, így egy pár napot kellett halasztanom az elkészítését, DE minden nap ellátogattam Trollanyuhoz, hogy megnézzem a csábító képeket (tudom kínozni magam, igaz? :P). Aztán végre a hétvégén eljött a süti ideje, elkészült, aztán már alig bírtam kivárni, hogy egy kicsit hűljön és megkóstolhassam. Nem is tudom mi mást mondhatnék róla minthogy nagyon-nagyon finom! :) Ki kell próbálni, hogy tudjátok miről beszélek. Az utóbbi idők legfinomabb sütije az biztos, nagyon ízlett nekünk. :)

Trollanyu, örök hálám ezért a sütiért! Köszönjük szépen! :)

Hozzávalók az alaphoz:

- 12 dkg puha vaj
- 8 dkg barna cukor
- 2 nagy tojás
- 10 dkg liszt

Hozzávalók a karamellhez:

- 1 doboz sűrített tej (350 g)
- 5 dkg barna cukor
- 2 ek méz
- 3 dkg vaj
- tengeri só

Hozzávalók a morzsás réteghez:

- 5 dkg hideg vaj
- 5 dkg barna cukor
- 1 tojás
- 12 dkg liszt
- 1 tk sütőpor

Elkészítés:

A karamellel kezdtem, amit előző nap készítettem el, így másnap hamarabb megy a süti elkészítése. Én nem tudom milyen sűrített tejem volt, de ebből az adagból csak 2 dl karamellem lett. Trollanyu írta, hogy neki csupán 10 perc alatt kész volt, nekem pedig csak 20 perc után kezdett sűrűsödni.

Szóval, egy vastag falú edényben felolvasztjuk a cukrot a mézzel, hozzáadjuk a sót, vajat és a sűrített tejet. Addig főzzük, amíg kezd besűrűsödni, majd levesszük a tűzről, és kihűtjük.

Az alaphoz, a puha vajat mixerrel habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk egyenként a tojásokat is, mindig megvárva, hogy jól elkeveredjen. Végül a lisztet is hozzáadjuk és simára keverjük. Én végig a mixerrel dolgoztam.

Egy kisebb tepsit (nálam 16x24 cm) kiolajozzunk, beleöntjük a masszát és a tetejét elsimítjuk. 170 fokos sütőben 8 percig elősütjük.

A morzsás réteghez a hozzávalókat kézzel gyorsan összedolgozzuk. NEM kell hogy összeálljon, a lényeg, hogy morzsás maradjon!

Ezután kivesszük a sütőből az elősütött alapot és a tetejére csurgatjuk a karamellszószt. Próbáljuk egyenletesen, hogy mindenhova jusson a karamellből. Erre rámorzsoljuk a kezünkkel a morzsás masszát, majd visszatesszük a sütőbe és kb. 20-25 perc készre sütjük.
Aztán már csak bírjuk kivárni, hogy egy kicsit hűljön, hogy megkóstolhassuk. :)


8 megjegyzés:

  1. Hű, ha tudnád én is mennyiszer vagyok így hogy nagyon megkívánok valamit és addig nem hagy nyugodni amíg el nem készítem. Nagyon finom lehet guszta! Szívesen elfogadnék 1-2 kockát, de számomra egy kicsit aprólékosnak tűnik az elkészítése így most nem kezdenék hozzá./Lehet hogy 1 hét múlva másképpen gondolom!:-)) /

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, lehet hogy aprólékosnak tűnik az elkészítése, de amikor nekifogsz nagyon gyorsan megy minden. Szerintem könnyű elkészíteni, és nem igényel sok időt sem.
      Szívesen megkínálnálak pár szelettel, de sajnos már nincs egy morzsa sem belőle. A következő adagból majd félreteszek Neked is. :)

      Törlés
  2. Hát én most pont így jártam nálad, csak nézem és álmodozok róla, hogy milyen fincsi is lehet! :) Csuda jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy-e, úgy-e, milyen kívánatos tud lenni? :D

      Törlés
  3. De jól néz ki, annyira örülök, hogy elkészítetted:) Olyan szépek a szeletek, te biztosan megvártad, hogy kihűljön, mielőtt szeletelted:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi örülünk, hogy megosztottad velünk ezt a finom süti receptet! Köszönjük még egyszer! :)
      Az az igazság, hogy már langyosan levágtam a széleket, mert már nem bírtam tovább, muszáj volt megkóstolni. :D De a képekhez vártam, amíg teljesen kihűl és csak után szeleteltem. :)

      Törlés
  4. A karamellás dolgok mindig jók, és a morzsásak, és a blondiek.. és ez a 3 egyben valami csodálatos dolog lehet! Na jóóóó, lehet én is kipróbálom...! :))

    VálaszTörlés
  5. Irtó guszta! Várólistára tettem, hamarosan megkóstoljuk:-)

    VálaszTörlés