2021. március 14., vasárnap

Kávés brownie karamellizált fehércsokoládé pöttyökkel


Amíg tart a csokoládé készletünk, gondoltam, készítek még egy brownie-t, de nem azt az egyszerű étcsokoládésat. Megbolondítottam egy kevés fekete kávéval, és hogy még érezhetőbb legyen a kávé íze, egy kis kávé kivonatot is tettem bele. Ja, és ha ez még nem lenne elég, a tésztájába még diót is csempésztem. Aztán amikor már a tepsibe bele volt simítva a tészta, jutott eszembe, hogy egy kevés karamellizált fehércsokoládé a tetején, milyen jól feldobná ezt a brownie-t, mind látványra, mind pedig ízben. 
Hogy mégse legyen nagy bűntudatunk, a tésztájába nem tettem cukrot, hanem eritrittel édesítettem, és fehér liszt helyett durum lisztet használtam. 
A végeredmény azt hiszem önmagáért beszél. :) 

Hozzávalók:

- 10 dkg durum liszt
- 5 dkg darált dió
- 1 csipet só
- 1/2 cs. sütőpor
- 10 dkg étcsokoládé
- 5 dkg vaj
- 3 tojás
- 10 dkg eritrit
- 0,5 dl erős fekete kávé
- 1 tk kávé kivonat

+ 5 dkg karamellizált fehércsokoládé pasztilla

Elkészítés:

A lisztet kimérjük, hozzáadjuk a darált diót, a sót és a sütőport, és elkeverjük.

Az étcsokoládét a vajjal együtt, egy kisebb lábasba, alacsony lángon melegíteni kezdjük. Amikor már félig felolvadt, levesszük a lángról és addig kevergetjük, amíg teljesen felolvad a vaj és csoki, és szép selymes lesz. Langyosra hűtjük.

A tojásokat az eritrittel habosra keverjük, amíg megnő a térfogata és világos színű lesz. 
Tovább keverve, vékony sugárba hozzáöntjük a langyos vajas csokit, a lefőzött kávét és a kávé kivonatot.

Végül, spatulára váltva, több részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket, és egyneművé keverjük.

A masszát sütőpapírral bélelt, 18 x 22 cm nagyságú tepsibe simítjuk, és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 25 perc alatt készre sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat! Végezzünk tűpróbát!

4 megjegyzés:

  1. Bár mi nem kávézunk, én nem is szeretem, de aki szereti, annak biztos nagyon finom volt a sütid, hisz annyi finomság került bele. És nagyon guszta is lett! 😋

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! :)
      Az igazság az, hogy én sem kávézom, viszont a kávéval ízesített süteményeket szeretem. S ha még csoki is társul hozzá, akkor jöhet szinte bármikor. ;)

      Törlés
  2. Ebbe aztán minden földi jót belepakoltál.Nagyon guszta és finom lehet!

    VálaszTörlés