2014. március 2., vasárnap

Főtt-sült pogácsa



A tegnap újra valami sós pogácsát kívántunk. Igazából a könnyű túrós pogácsát akartam ismét elkészíteni, de elfelejtetem túrót venni. Kedvem nem volt boltba menni, így sorra került a már oly rég elmentett égetett tésztából készült pogácsa. Ezt is Hankkától blogkóstoltam, és ez is ugyanolyan finom, mint minden amit idáig Hankkától kipróbáltam. 
Köszönjük a receptet! :)

Süni, most már tényleg nem lesz több bejegyzés. Sok sikert az összefoglalóhoz! :)

Hozzávalók kb. 25 darab, 27 grammos pogácsához:

- 2 dl tej
- 8 dkg vaj
- 16 dkg liszt
- só
- 3 tojás
- 9 dkg sajt

Lekenni:
- 1 tojás

Elkészítés:

A tejet a vajjal felforraljuk. Amikor forr, akkor hozzáadjuk a sóval elkevert lisztet, majd állandó kavargatás mellett addig főzzük kis lángon, amíg az edény falától elválik (csupán 1-2 perc).

Hűlni hagyjuk, majd amikor már csak alig langyos, gépi habverővel egyesével hozzákavarjuk a tojásokat. Legvégül hozzáadjuk a nagy lyukú reszelőn lereszelt sajtot is, és elkeverjük. Szép, egynemű tésztát kell kapnunk.

Vizezett kézzel diónyi gombócokat formázunk az égetett tésztából és nem túl szorosan egy sütőpapíros tepsire rakosgatjuk.

Tetejüket lekenjük felvert tojással, majd előmelegített, kb. 210 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütjük.


7 megjegyzés:

  1. Szépek lettek nálad is! Mi is kipróbáltuk már Hankka receptjét, nálunk is finom lett :-)

    VálaszTörlés
  2. Iza, de örülök, hogy ennyi mindent blogkóstoltál, annak pedig még inkább, hogy nektek is ízlett! :) Ezt a pogácsát mi is nagyon szeretjük, a recept is már több évtizedes. :)

    VálaszTörlés
  3. Még nem ettem ilyet, nagyon szépek:)

    VálaszTörlés
  4. Jó kis recept! Szép pogácsákat sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt én is ismerem, tényleg nagyon finom:) Gyönyörűek lettek a tieid:)

    VálaszTörlés
  6. Remekül hangzik és szépséges lett! :)

    VálaszTörlés
  7. Még nem készítettem ilyet és nem is ettem! De nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés