2013. április 12., péntek

Kakaós csiga



Hoztam egy újabb finom reggelit, ezúttal túrós tésztából készült kakaós csigákat. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 50 dkg liszt
- 2 dkg friss élesztő
- 2 dl tej
- 4 ek cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 tojássárga
- 20 dkg túró
- 5 dkg vaj
- csipetnyi só

Hozzávalók a töltelékhez:

- 3 dkg vaj
- 2 ek kakaópor
- 4 ek porcukor

+ Locsolni: - kb. 1,5 dl tej + 1 cs vanília cukor

Elkészítés:

1 dl tejet meglangyosítunk, elkavarunk benne 1 tk cukrot és belemorszoljuk az élesztőt. Letakarjuk és meleg helyre tesszük.

A lisztet és cukrokat dagasztótálba mérjük, hozzáadjuk a túrót és elmorzsoljuk. Közepébe kis fészket alakítunk ki, bele tesszük a tojássárgákat és a felfutott élesztőt, majd a sóval, vajjal és megmaradt tejjel kidagasztjuk. Megtörténhet, hogy nem szükséges az egész tej, vagy pediglen ellenkezőleg, még kell hozzáadjuk egy keveset, hogy összeálljon a tésztánk. Dagasztás után egy lágy tésztát kell kapjunk.
Cipót formálunk, megszórjuk egy kevés liszttel, letakarjuk és duplájára kelesztjük.

Ezután lisztezett deszkára borítjuk, átgyúrjuk egy kicsit és kb. 3 mm vastag téglalapra nyújtjuk.

Megolvasztjuk a vajat és lekenjük a kinyújtott tésztát vele. Egy szűrőn keresztül megszórjuk kakaóporral, hogy a tésztát teljesen eltakarja, majd erre a rétegre szórjuk a porcukrot. Ezután a hosszabb oldalától kezdve feltekerjük, mint a beiglit és két ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. Nekem 24 darab szelet lett.
Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, egymástól 2-3 cm távolságra, és 30 percig pihentetjük.

Ezután előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 20 perc alatt megsütjük.

A tejet elkavarjuk a vaníliás cukorral és felforrósítjuk, majd 15 perc sütés után kivesszük a csigákat a sütőből és meglocsoljuk a vaníliás tejjel. Vissza tesszük a sütőben még 5 percre.

Rácsra tesszük hűlni őket, majd tálaláskor porcukrot szórunk rájuk.

8 megjegyzés:

  1. Bárcsak itt lennének ezek a csigák, oda vagyok értük. Napok óta készülök, talán vasárnap meglesz.
    A recept a túróval nagyon jó és a csigák szépek!:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Tücsi! :)
      Nagyon szívesen adnék, még van egy pár darab, de azért remélem, hogy neked is sikerült elkészítened a tegnap. :)

      Törlés
  2. Túros tésztával készítettem csigát,nagyon finomak! Szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hajni. :)
      Nekem ez volt az első próbálkozásom túrós tésztából, de nagyon finom lett és puha. Majd máskor is fogom így készíteni a keltet.

      Törlés
  3. Én is készitettem már hasonlót, guszta:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta most jól jönne egy kis kóstoló! A napokban elkészítettem a fahéjas szívecskét, hűha majd meglátod ha megjelentetem azért az én verziómban nem olyan szép formás mint a tiéd!:-)) Ízre nagyon fincsi az biztos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva! :)
      Örvendek, hogy elkészítetted a fahéjas szívecskéket és hogy ízlett. Ami a formáját illeti, úgy szép, ahogy készítetted! :)

      Törlés