2020. április 24., péntek

Habos, kakaós kocka


A négerfog (négerkocka) süteményt szerettem volna elkészíteni egy kicsit egészségesebb változatban, így született meg ez a habos, kakaós kocka. Az igazság az, hogy én nem voltam nagyon elragadtatva tőle, viszont a férjemnek nagyon ízlett. A tésztája finom volt, viszont a habja nekem nem ízlett. Mondjuk én nem vagyok nagy barátságban az eritrittel, csak ha nagyon kevés mennyiség van a süteménybe, akkor tudom megenni. Érzek  egy csípős utóízt, ami annyira elrontja az össz ízvilágot, hogy inkább meg se kóstolom. A férjem viszont nem érez semmit, neki nagyon ízlett ez a sütemény.

Ha hagyományos hozzávalókból készítenéd el a négerfogat, amit ajánlok, mert nagyon finom, akkor ezen a linken megtalálod a receptet.

Hozzávalók a tésztához:

- 12 dkg teljes kiőrlésű liszta
- 12 dkg zabliszt
- 2 dkg kakaó
- 1 csipet só
- 1 cs. sütőpor
- 4 tojássárga
- 15 dkg eritrit
- 5 ek kókuszolaj
- 2,2 dl tej

Hozzávalók a habhoz:

- 4 tojásfehérje
- 15 dkg eritrit

Elkészítés:

Egy tálba mérjük a kétféle lisztet, a kakaót, a sót és a sütőport, és elvegyítjük.

A tojássárgát az eritrittel habbá verjük, amíg megnő a térfogata és kivilágosodik. Tovább keverve hozzácsurgatjuk a kókuszolajat is, majd váltakozva hozzáadjuk a tejet és lisztes keveréket.

Sütőpapírral bélelt, 24 x 29 cm nagyságú tepsibe simítjuk a masszát, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25-30 alatt készre sütjük.

A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat. Végezzünk tűpróbát!

Közben a tojásfehérjékből közepesen kemény habot verünk, majd kanalanként adagolva hozzá az eritritet, addig verjük amíg elfogy az eritrit, és egy kemény, fényes habot nem kapunk.

A sütőből kivett kész sütemény tetejére halmozzuk/simítjuk a habot, majd visszatesszük a kb. 150 fokos sütőben, és addig szárítjuk amíg a hab roppanóssá válik.

9 megjegyzés:

  1. Egyszerű, finom süti! Amikor elkezdtem érdeklődni a sütés iránt, akkor ez volt az első süti, amit megcsináltam. Én a tojáshab tetejére még csokoládémázat is teszek. Így is guszta és biztos, hogy finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csokoládémázzal a tetején még nem probáltam, de biztos nem rontaná el.😜
      Nálam is elsők között volt ez a süti, amit még a kezdetekkor kipróbáltam. 😊

      Törlés
  2. Nagyon finom guszta sütit készítettél!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet! Anyukám régen sokszor megsütötte, nagyon szerettük...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is sokszor készült gyerekkoromba. Olyan is volt, hogy csak ezt a sütit sütöttük hetekig, soha nem untuk meg.😊

      Törlés
  4. De rég sütöttem! Mi csak egyszerűen négernek hívtuk. Gyerekkorunkban gyakran készült, szerettük. Jó, hogy eszembe juttattad, hamarosan sor kerítek rá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy látszik mindannyiunknál gyerekkori sütemény, és a kedvencek között szerepel. :)

      Törlés