2011. július 27., szerda

Szilvás gombóc


Nagy kedvencünk a gombóc, főleg a barackos. Most is barackos gombócokat szerettem volna készíteni, csak amikor a piacon voltam nem kaptam, viszont nagyon szép szilvák voltak, így esett a voks a szilvasgombócra :)

Hozzávalók kb. 18 darabhoz:

- 1/2 kg hámozott főtt krumpli
- 25 dkg liszt
- 1 tojás
- diónagyságú vaj/margarin
- egy csipet só
- 10 dkg zsemlemorzsa
- kevés olaj a piritáshoz
- cukor ízlés szerint
- 1 cs vaniliacukor

Elkészítés:

Megmossuk, majd odatesszük héjastól a krumplikat sós vizbe fönni. Amikor megfött, leöntjük hideg vizzel és ha már annyire hült, hogy megtudjuk fogni, lehámozzuk, és félretesszük hülni.

Amíg hül a krumpli, addig megmossuk a szilvákat, megtöröljük szárazra és kimagozzuk. (Ízlés szerint lehet fahajas cukorba is mártani a szilvákat, és csak úgy rátenni a tésztára)



Ha már jól kihűlt a krumpli, akkor egy villával jól összetörjük, rászórjuk a lisztet és a sót, a közepébe egy kis lyukat csinálunk és beleüssük a tojást, és hozzáadjuk a margarint vagy a vajat. Jól összegyúrjuk!




Közben egy nagy edénybe odatesszük a vizet egy kevés sóval főni.

Az összegyúrt tésztából két cipót formálunk.
Az egyiket félretesszük, a másikat lisztezett felületen kinyújtsuk kb. fél centis vastagságura, 9 négyzetet vágunk majd mindegyik négyzet közepébe teszünk egy fél szilvát, becsomagoljuk és gombóccá formáljuk. Vigyázzunk arra, hogy a gombócokat is lisztezett felületre helyezzük.

Amire megvagyunk mind a kilenc gombóccal, már fő is a vizzünk, így bele teszük a gombócokat.
Amíg főnek közben megmozgatjuk az edényt, hogy ne ragadjank össze a gombócok.
Amikor feljöttek a viz felszénére még hagyjuk kb. 5 percig, majd ki is vehetjük.

Amíg fő az első rend gombóc elkészítjük a másik kis cipóból is gombócokat.

A zsemlemorzsát egy serpenyőben megpiritjuk, majd egy kevés olajat csurgatunk hozzá, cukorral ízesítsük. Én tettem hozzá egy csomag vanilia cukrot is.
Amikor kész vannak a gombócok beleforgatjuk a piritott zsemlemorzsáben, és kész is vagyunk.

Tálaláskor meglehet szórni még egy kis cukorral, vagy aki szereti egy kis tejföllel locsolni.


5 megjegyzés:

  1. Annyira szeretem a szilvás gombócot, nagyon guszta! :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem! Gusztán tálaltad, csurog a nyálam... :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem a kedvencem a szilvás gombóc ,ezért nem is baj hogy azt vettél.:-)) Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  4. Kipróbáltam finom lett nagyon:)

    VálaszTörlés