2019. január 9., szerda

Spekulatius kekszgolyó



A bejglik, linzerek és egyéb sütik mellett nem fogyott el az összes spekulatius krémes keksz, így gondoltam, hogy készítek a maradékból kekszgolyót. Egy kis plusz fahéjas izésítés, dió és csokoládé egészen feldobta, nagyon finom lett. El is fogyott gyorsan, igaz nem lett csak 15 darab kekszgolyó. Természetesen másféle kekszből is elkészíthető, de ajánlott fahéjas vagy mézeskalács ízesítésűt választanunk hozzá.

Hozzávalók:

- 0,5 dl cukrozatlan tejszín
- 1 csipet só
- 5 dkg étcsokoládé
- 5 dkg pörkölt és darált dió
- 10 dkg spekulatius krémes keksz (recept itt olvasható)
- 1 tk őrölt fahéj
- édesítő (méz vagy porcukor) ízlés szerint, de én nem adtam hozzá

Hempergetni: kb. 1,5 - 2 dkg kókuszreszelék

Elkészítés:

A diót száraz serpenyőben megpirítjuk, kihűtjük, majd ledaráljuk.

A tejszínt a sóval együtt felmelegítjük, majd beletördeljük a csokoládét, és kis lángon addig kevergetjük, amíg a csoki teljesen fel olvad. NEM kell forralni!
Langyosra hűtjük.

Egy nagyobb tálba szórjuk a darált kekszet és a diót, az őrölt fahéjat és elvegyítjük. Hozzáöntjük a langyosra hűlt csokis tejszínt, és egynemű masszává dolgozzuk. Ízlés szerint tehetünk bele kevés porcukrot vagy mézet. Én nem tettem bele plusz édesítőt, mert így tökéletes volt számunkra.

Egy kicsit lágy lesz a massza, ezért kb. 30 perce tegyük hűtőbe, vagy amíg formázható lesz.

A kész masszából kis golyókat formálunk és egyenként megforgatjuk kókuszreszelékbe.

Jól záródó dobozba rakosgatjuk és fogyasztásig hűtőben tároljuk.

Ebből az adagból 15 darab 16 grammos kekszgolyó lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése