2020. december 21., hétfő

Diós mézeskalács


Említettem egy előző bejegyzésben, hogy bármennyire is szeretnék előre sütni az ünnepre, nálunk mindig elfogy a süti Karácsonyig. Ezt a diós mézeskalácsot is az ünnepre terveztem, hogy majd előre megsütöm, egy fémdobozba pakolom és a kamra legaljába eldugom. .... Igen ám, el is dugtam, de mivel tudtuk, hogy ott van, mindig csak egyet-kettőt vettük el belőle, és lassan-lassan elfogyott. :D Na de, sebaj, megsütöm újra. 
Most is csak natúron hagytam a mézeskalácsot, de ti nyugodtan díszíthetitek kedvetek szerint.

Hozzávalók:

- 40 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 10 dkg darált dió
- 1 csipet só
- 1 mk szódabikrabóna
- 1 mk sütőpor
- 1 ek őrölt fahéj
- 1 ek mézeskalács fűszerkeverék
- 20 dkg méz
- 3 tojás
- 10 dkg vaj

Tetejét lekenni: - 1 tojássárga + 1 tk víz

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy keverőtálba szórjuk és elkeverjük.

A mézet és a vajat összemelegítjük. NEM forraljuk, csak addig melegítjük amíg a vaj teljesen felolvad. Félretesszük és langyosra kihűtjük.

A lisztes keverék közepébe öntjük az olvasztott  ás kihűlt vajas mézet, és a villával felvert tojásokat. Kanállal elkeverjük, majd kézzel összegyúrjuk. 

Folpackba csomagoljuk, és hűtőbe tesszük legalább 3-4 órára. Én este dolgoztam össze, és másnap reggelig volt a hűtőbe.

A hűtőből kivéve, 2 részre osztjuk a tésztát. Az egyik tésztadarabot, lisztezett felületen kb. 3 mm vastagságúra nyújtjuk, majd tetszőleges formákkal kiszaggatjuk.

Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk és tetejüket lekenjük a vízzel hígított tojássárgával. A leeső részeket összegyúrjuk, újra kinyújtjuk és kiszaggatjuk addig, amíg a tésztánk el nem fogy.

A másik tésztadarabbal is hasonlóan járunk el.

Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 8-10 perc alatt készre sütjük. Ha már a széle kezd barnulni, akkor kivehetjük a sütőből. Ne hagyjuk tovább a sütőben, mert akkor túl kiszárad és kemény lesz.
(A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat.)

6 megjegyzés:

  1. Boztosan nagyon finomak voltak, ha ilyen gyorsan fogynak 😀.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Iza, boldog, békés karácsonyt kívánok sok szeretettel Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, kedves Katalin!
      Hasonlóan én is kívánok áldott, békés Karácsonyt Neked és családodnak! :)

      Törlés