2020. december 3., csütörtök

Szilvalekvárral töltött mézes puszedli


Az adventi időszak egyik kihagyhatatlan süteménye a mézes puszedli. Nálunk is nagy kedvenc, többször megsütöm ebben az időszakban. Szeretjük az egyszerű puszedlit is, de most megtöltöttem finom, házi szilvalekvárral. Egyszerűen ellenállhatatlan, csak úgy eteti magát. Illatos, puha, omlik szét az ember szájába .... nagyon finom! Hiába próbáltam eldugni, úgy is rájártunk és gyorsan elfogyott. 
Mi jobban szeretjük így natúron, de olvasztott csokoládéba is márthatjuk, vagy csak becsíkozhatjuk a tetejét, akár cukormázzal is bevonhatjuk. Tálaláskor megszórhatjuk enyhén porcukorral is.
Zárt fémdobozba napokig, akár hetekig is eláll(na), bár ezt mi még nem tudtuk tesztelni. Gasztroajándékként is kitűnő lehet, de a reggeli kávé vagy délutáni tea mellé is jó választás lehet, sőt, a nap bármely időszakában nagyon jól tud esni. :)

Hozzávalók (41 darab 22 grammos puszedlihez):

- 50 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 1 csipet só
- 1 csapott tk szódabikarbóna
- 1 csapott tk sütőpor
- 1 ek őrölt fahéj
- 1 ek mézeskalács fűszerkeverék
- 17 dkg akácméz
- 10 dkg vaj
- 3 tojás

+ szilvalekvár

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy keverőtálba mérjük és elkeverjük.

A vajat a mézzel összemelegítjük. NEM forraljuk, csak addig melegítjük amíg a vaj teljesen felolvad. Levesszük a lángról, és langyosra hűtjük. A tojásokat is hozzáadva egyneművé keverjük.

Több részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket és jól elkavarjuk, gyúrjuk. Ha összeállt a massza, fóliában csomagoljuk, és kb. 4-6 órán át hűtőbe pihentetjük.

A hűtőből kivéve, diónyi darabokat csípünk a tésztából, golyót formázunk belőle, majd a közepében egy kis mélyedést készítünk az ujjunkkal. Ebbe a mélyedésbe teszünk egy kávéskanálnyi sűrű szilvalekvárt, majd a széleit összecsípjük és gömbölyűre formázzuk. Óvatosan lelapítjuk, majd az összecsípett felével lefelé egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, egymástól kb kétujjnyi távolságra. 

Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 10-12 perc alatt készre sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat!

Sütőből kivéve pár percet pihentetjük a tepsiben, majd ezután rácsra téve kihűtjük és jóízűen falatozzuk. :)

8 megjegyzés:

  1. De szép kis kerek puszedlik! Nagyon finom lehetett a szilvalekvárral. Hasonlóan tölteni néha én is szoktam a mézeseket. A díszítését illetően az édes mázat nem szeretjük rajta mi sem, általában aszalványokkal és magvakkal szoktam díszíteni a kiszaggatott mézeseket. De ez a lekváros tényleg nagyon jó 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Katalin! :)
      Most jobban ízlik lekvárral mint nélküle.
      Magvakkal még nem díszítettem a mézeseket, de tetszik az ötlet, következőkor majd én is kipróbálok. Köszi!

      Törlés
    2. Mogyoró, mandula, napraforgó, tökmag... ilyenekre gondoltam 😊

      Törlés
    3. Mielőtt írtad volna a magvakkal való díszítést, már kisült egy adag mézes és meg is örökítettem, hamarosan felkerül a blogra is. DE, biztos vagyok benne, hogy még lesz ismétlés, és akkor jöhetnek a magvak. Köszi még egyszer! :)

      Törlés
  2. Csodásan néznek ki a puszedlik! 😊 Szilvalekvárral még finomabbak lehetnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vanilin! Nagyon finom volt szilvalekvárral, érdemes így is elkészíteni. :)

      Törlés
  3. Nagyon guszta! Egyszer már én is készítettem megtöltve nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! :)
      Igen, nagyon finom tud lenni megtöltve. :)

      Törlés