2021. február 22., hétfő

Bébispenótos bulgur


Amióta felfedeztük a bulgurt,  igen kedvelt alapanyag lett a konyhánkba. Sokszor készítem köretként, de a bulguros egytálételek is nyerőek nálunk, ebédre vagy vacsorára is jó választás lehet. Lényegében amikor rizst használnánk, azt bulgurral helyettesítem. Nekem sokkal jobban ízlik mint a rizs, és próbálom különböző zöldségekkel társítani, hátha így még több zöldséget fogyasztunk. Eddig mindegyik variáció finom lett, és előnye, hogy gyorsan és egyszerűen elkészül. Ezt a bébispenótos bulgurt azoknak is ajánlom, akik nem rajongnak a spenót iránt. Próbáljátok ki ti is, meglátjátok milyen finom. És egészséges! :) 

Hozzávalók 2-3 főre:

- 2 ek olívaolaj
- 1 közepes vöröshagyma vagy 3 újhagyma fehér része
- 2 gerezd fokhagyma
- 13 dkg bulgur
- kb. 1 tk só, vagy ízlés szerint
- bors ízlés szerint
- 3 dl alaplé vagy víz
- 1/2 citrom frissen facsart leve
- 12 dkg friss bébispenót

Elkészítés:

Egy serpenyőbe olívaolajat hevítünk, majd a finomra vágott hagymát üvegesre pároljuk benne. 

Hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát, párszor átkavarjuk, majd a bulgurt is hozzáadjuk. Sózzuk, borsozzuk, majd az alaplevet is hozzáadva, alaposan összeforgatjuk, majd födő alatt, párszor megkavarva kb. 15 perc alatt készre főzzük. 

Ha már puhára főtt a bulgur, meglocsoljuk a citromlével, rászórjuk a bébispenótot, ami a hőtől szinte azonnal összeesik. Lehúzzuk a lángról és máris tálaljuk.

Önmagában, salátaként is kínálhatjuk, de köretként is tökéletes választás lehet.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, ahogy szépen külön állnak a szemek. Bár én a spenótot csak főzeléknek szeretem, de ezt szívesen megkóstoltam volna 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Ezért is szeretem jobban a bulgurt a rizzsel szembe, mert nem ragadnak össze a szemek. Én meg nem nagyon rajongok a spenótfőzelékért, így viszont nekem is ízlett. :)

      Törlés