2014. november 17., hétfő

Pikáns sült bab


Rég nem volt babos étel nálunk, pedig szeretjük, csak valahogy a gyorsabban elkészíthető ételeket részesítettük előnybe. Aztán megláttam Ági pikáns sült babját, és tudtam, hogyha férjem kedvébe szeretnék járni, akkor ezzel az egytálétellel tuti sikerem lesz. Jól ráéreztem, mert nagyon jóízűen falatozta, és nagyon dicsérte. :) Szóval, kedves Ági, nagy köszönet a receptért! :)
Ami nálam eltért, hogy nekem sajnos nem volt friss zöld fűszerem, ezért csak szárított fűszerek kerültek bele, valamint egy kicsit kevesebb édesítőt használtam.

Hozzávalók kb. 4 főre:

- 25 dkg gyöngybab
- 15 dkg erdélyi szalonna
- 1 vörös hagyma
- 1 lila hagyma
- 1 zöldpaprika
- 1 pirospaprika
- 2 gerezd fokhagyma
- 140 g paradicsompüré
- 3 dl házi paradicsomlé
- 2 ek barna cukor
- 2 ek méz
- 1/2 citrom leve
- kakukkfű, majoránna, 1 babérlevél
- szárított csilipaprika
- só, bors
- 2 ek olívaolaj

Elkészítés:

A babot előző este átválogatjuk és hideg vízbe áztatjuk.

Másnap a vizet leöntjük róla, fazékba tesszük és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje a babot. Enyhén sózzuk, beledobunk 1 babérlevélt és egy-egy nagyobb csipet szárított kakukkfüvet és majoránnát, majd puhára főzzük. Arra vigyázzunk, hogy ne főjön szét.

Amíg fő a bab, elkészítjük a zöldséges alapot.

A szalonnát kisebb kockára vágjuk és a felhevített olajon zsírjára sütjük. Ezután hozzáadjuk a megtisztított és kockára vágott hagymát, a paprikát és fokhagymát, majd ízesítjük sóval, borssal és puhára pároljuk.

A paradicsompürét simára keverjük a paradicsomlével, majd ízesítjük a cukorral, mézzel és fűszerekkel.

Ha a bab megfőtt, leszűrjük és a zöldséges alaphoz keverjük. Hozzáadjuk a fűszeres paradicsommártást, majd ízlés szerint egy kevés szárított csilipaprikát, és összekeverjük.

Tűzálló edénybe öntjük és alufóliával lefödve, előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük. Ezután levesszük az alufóliát, és még 10-15 percig visszatoljuk a sütőbe. Fontos, hogy csak addig süssük, hogy az étel még szaftos maradjon. 


5 megjegyzés:

  1. Én is babos ételt készítettem ma, chilis babot. :-)) Egy rugóra járt az agyunk, legközelebb ezt is kipróbálom. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kiadós étel, és nem mellesleg nagyon finom, úgy hogy melegen ajánlom kipróbálásra. :)

      Törlés
  2. De jó! De jó! Most itt vigyorgok, mint egy kosár alma! :) Örülök, hogy elkészítetted és hogy párodnak is ízlett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Ó, nagyon ízlett neki, és nekem is. :) Tuti, hogy ezentúl többször lesz terítéken. Köszönjük szépen még egyszer! :)

      Törlés
  3. Ez aztán finom lehet, most nálad is megcsodálom és talán legközelebb én is kipróbálom :)

    VálaszTörlés