2014. november 21., péntek

Vasi kocka



Ritkán készül nálunk krémes süti, egy évben csupán 1-2-szer. Szeretjük, csak az a baj, hogy két személynek elég sok egy egész adagot készíteni, fél adaggal pedig nekem nincs kedvem bíbelődni, főleg ha még lapokat is kell sütni. Rég nem készítettem, ki is voltunk éhezve egy finom krémes sütire, aztán amikor megláttam Gabriellánál a Vasi kockát, szerelem volt első látásra. :D Ahogy Gabriella is írta nagyon finom krémes süti, és valóban könnyen elkészíthető. A tésztája hamar összeáll, és könnyű dolgozni vele, valamint a krémjét is pofon egyszerű elkészíteni. Ami nehéz, kivárni a hűtőbe töltött időt, és nem túl hamar felvágni. ;)
Kedves Gabriella, köszönjük, hogy megosztottad velünk ezt a finom és mutatós süti receptet! :) Nagyon finom volt, ezért én is csak ajánlani tudom kipróbálásra.

Hozzávalók a tésztához:

- 40 dkg finomliszt
- 1/2 cs. sütőpor
- 10 dkg porcukor
- csipet só
- 3 tojássárgája
- 10 dkg puha vaj
- tej

+ 2 evőkanál kakaópor és 1 ek tej

Hozzávalók a krémhez:

- 2 cs. vaníliás cukor
- 10 csapott ek liszt
- 9 dl tej
- 20 dkg puha vaj
- 15 dkg porcukor
- 3-4 ek kakaópor

Lapok lekenéséhez:

- 1 ek rumaroma
- 2 ek tej

Tetejére díszíteni:

- 5 dkg étcsoki dara VAGY reszelt csokoládé

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit dolgozófelületre szórjuk. A puha vajat elmorzsoljuk benne, majd a tojássárgákat is belekeverjük és annyi tejet adunk hozzá, hogy egy jól nyújtható tésztát kapjunk.
A tészta 1/3-ad részét félretesszük (ebből lesz majd a fehér lap), a nagyobbik részéhez pedig hozzágyúrjuk a kakaóport és az 1 evőkanál tejet (ebből a tésztarabból lesz majd a 2 barna lap).
A kakaós tésztát 2 egyforma részre osztjuk, így lesz 2 barna tésztadarabunk, és egy fehér tésztadarabunk, amit még az előbb tettünk félre.

Mindegyik tésztadarabot, egyenként egy sütőpapíron kinyújtjuk kb. 20x25 cm-es nagyságú téglalappá, majd a sütőpapírral együtt átemeljük egy sütőlapra vagy egy nagyobb tepsi hátára. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 10-12 perc alatt készre sütjük. Figyeljük, mert hamar megvan és könnyen megéghetnek a lapok. Ha a szélei kezdenek pirulni, akkor már kivehetjük a sütőből.

A krémhez a lisztet és vaníliás cukrot elvegyítjük, majd a tejjel csomómentesre keverjük. Kis lángon sűrűre főzzük és kihűtjük.
A vajat a porcukorral és kakaóporral habosra keverjük. Kanalanként hozzáadjuk a hideg vaníliás krémet és sima, egynemű krémet keverünk belőle.

Ha a lapok is kihűltek, és a krém is elkészült, akkor összeállítjuk a tésztát.

Egy barna tésztalapot tálcára helyezünk és lekenjük 1 ek rumos tejjel. Egyenletesen rásimítjuk a krém 1/3-át, majd ráhelyezzük a fehér tésztalapot. Lekenegetjük 1 ek rumos tejjel, majd rásimítjuk a krém 2/3-át. Befedjük a második barna tésztalappal, ezt is lekenjük rumos tejjel és rásimítjuk a megmaradt krémet. Tetejét megszórjuk az étcsoki darával, vagy reszelt csokival. (Én csak azután díszítettem, miután felszeleteltem, reszelt csokit szórva mindegyik kocka közepére.)

Hűtőbe tesszük egy éjszakára és másnap tetszés szerint szeleteljük.

3 megjegyzés:

  1. De nagyon guszta! Most nekem is lecsúszna belőle 1-2 kocka :-))

    VálaszTörlés
  2. Én meg gyakran sütök krémes sütit, mert szeretem:-) Erre is sort fogok keríteni, nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Sajnos még csak most értem ide...

    Viszont annyira örülök, hogy elkészítetted és ízlik Nektek is! Csodaszépek nálad!
    Köszönöm én is.

    VálaszTörlés